Tikal

  • EAN: 4011898130515
  • Výrobce: Ravensburger
Témata her
Výrobci her
Ravensburger
Výrobci her
Rio-grande-games
Věková kategorie
od 4 do 7
Obtížnost
Střední
Míra náhody
Mírná
Komunikace
Mírná
Strategie
Střední

O hře:

Liány hustého Guatemalského deštného pralesa visí ze stromů a pralesem se prodírají odvážní hledači pokladů v touze najít dávno ukryté bohatství Mayské říše. Vysoké stromy, vlhkost ve vzduchu a nebezpečí na každém kroku, tak vypadá lidstvem zapomenutá Latinská Amerika. Tikal je strategická desková hra, určená pro opravdové dobrodruhy, kteří mají odvahu a umí zachovat chladnou hlavu i v těch nejtěžších situacích. V této hře se stáváte veliteli expedice a vaším úkolem je najít co nejvíce chrámů, pokladů nebo artefaktů. Tikal je velice zajímavá hra pro 2 až 4 hráče od 10 let.

Jak se hraje:

Hrací plán se na začátku hry skládá pouze ze 4 kartiček. To jsou kartička na základní tábor, 2 pole s chrámy a jedno pole prozkoumaného deštného pralesa. Ostatní kartičky se seřadí podle písmen abecedy, tak aby kartičky s písmenem A byly navrchu komínku a položí se vedle hrací desky. Dále si hráči vyberou barvu své expedice, dostane figurku vedoucího, 18 členů expedice a 2 tábory. Ostatní herní materiál se setřídí do komínků a naskládá vedle hrací desky.

Hru začíná nejstarší hráč. Ze sloupečku s krajinami vezme kostičku a položí ji na hrací plánek. Kartičku musí vždy položit tak, aby sousedila s nějakou již položenou. Na kartičkách se mohou nacházet motivy s chrámem, pralesem, sopkou nebo pokladem. Po položení kartičky s krajinou má hráč k dispozici 10 hracích bodů. Všechny však využít nemusí, zbylé nespotřebované se ale nenechávají, ale propadají. Zatím jsou všechny figurky mimo hrací plánek, za nasazení figurky na plánek se platí jeden akční bod. Figurka se postaví do základního tábora nebo případně do nějakého tábora expedice. Za pohyby figurek mezi jednotlivými destičkami se platí akčními body. Zaplatí se tolik, tolik kamenných destiček se na kartičkách nachází. Hráči se během hry snaží odkrýt co nejvíce pater chrámu za co nejvíce bodů, za odkrývání se však také platí akčními body. Dále hráči hledají poklady, jeden poklad dává hráči jeden bod, 2 poklady přinesou 3 body a 3 poklady dávají hráčům 6 bodů. Dále mohou hráči vybudovat další tábor, to lze pouze na místě, kde je pole s pralesem nebo pole, na kterém býval poklad. Jakmile se odkryje sopka, nastává vyhodnocování kola. Hráč, který sopku vytáhl, ji položí a začne tahem za 10 akčních bodů a sečte všechny své body. Dále po směru hodinových ručiček provádí ostatní hráči totéž. Další kola probíhají stejně jako na začátku do doby než se odkryje další sopka a celý proces se opakuje. Po vyčerpání všech kartiček se provádí totéž co při vytažení sopky, použije se 10 akčních bodů a provede se sčítání. Kdo má na konci hry po posledním sčítání nejvíce bodu, stává se vítězem.

Obsah balení:

  • 1 herní plán
  • 36 šestiúhelníkových tabulek
  • 24 žetonů s pokladem
  • 48 destiček chrámů
  • 4 figurky pro vůdce expedic v různých barvách
  • 72 figurek účastníků expedic
  • 8 kempů ve čtyřech barvách
  • 4 hodnotící kameny
  • 4 kartičky s pravidly
  • 4 ukazatele pro složitější verzi hry
  • Délka hraní: 60 min.
  • Věk (od): 10
  • Věk (do): 99
  • Počet hráčů: 2-4